BLOGI

Ajankohtaisia ajatuksia pinnalla olevista ilmiöistä ja huomioita pinnan alla kuplivista trendeistä. 
Sukelluksia syvään päätyyn: pohdintoja ymmärryksen, kokemuksen ja saumattomuuden merkityksestä. 
Inspiraatiota, ideoita ja käytännön vinkkejä visuaaliseen markkinointiin ja palveluympäristöjen kehittämiseen. 

Asiakaskierto myymälätilassa: mitä, miksi ja miten?

Asiakaskierto on yksi tärkeimmistä myymäläsuunnittelun osa-alueista. Hyvin suunniteltu kierto saa asiakkaan viihtymään ja ostamaan sekä luo positiivisia tunteita. Toimimattomat kulkureitit puolestaan vaikeuttavat ja hidastavat asiakkaan asiointia ja pahimmillaan saavat hänet lähtemään kesken pois.
Lue lisää

Kivijalkamyymälä – kanavien kuningatar

Kivijalkamyymälöiden kuolemaa on ennustettu jo vuosien ajan. Kieltämättä kaupan ala (ja koko yhteiskuntakin) on suurten muutosten keskellä: esimerkiksi digitalisaatio, sähköiset ja monikanavaiset asiakaspolut, lukuisat eettiset ja ekologiset kysymykset muovaavat markkinoita ja luovat uusia toimintatapoja. Tämän kaiken myllerryksen keskellä asiakkaat kuitenkin haluavat edelleen asioida kivijalkamyymälöissä ja…
Lue lisää

3 + 1 vinkkiä yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen 

Onko yrityksesi visuaalinen linja hukassa? Punainen lanka solmussa ja johtotähti sammunut? Ei hätää, apu on vain muutamien rivien päässä. Seuraavat yksinkertaiset vinkit auttavat sinua rakentamaan yhtenäistä ja ammattimaista visuaalista ilmettä yrityksellesi.
Lue lisää

Miksi visuaalinen markkinointi on tärkeää (ja niin tehokasta)?

Alkuun tylsä fakta: ulkonäöllä ON väliä. Ensivaikutelma (joka syntyy sekunnin murto-osissa) pohjautuu lähes täysin ulkoisiin tekijöihin. Tämä ei ole totta vain treffimarkkinoilla ja Tinderissä, vaan myös yritysten kohdalla. Asiakas tekee paljon johtopäätöksiä jo ensivilkaisun perusteella: onko liike kiinnostava, houkutteleva, auki, astunko ovesta sisään vai jatkanko…
Lue lisää