BLOGI
Ajankohtaisia ajatuksia pinnalla olevista ilmiöistä ja huomioita pinnan alla kuplivista trendeistä.
Sukelluksia syvään päätyyn: pohdintoja ymmärryksen, kokemuksen ja saumattomuuden merkityksestä.
Inspiraatiota, ideoita ja käytännön vinkkejä visuaaliseen markkinointiin ja palveluympäristöjen kehittämiseen.
Mitä (taloudellista) hyötyä visuaalisesta markkinoinnista on?
Visuaalisen markkinoinnin päätehtävä on kasvattaa myyntiä: poistaa erilaisia ostamisen esteitä asiakkaan polulta ja tehdä palvelukokemuksesta mahdollisimman sujuva. Tarkoitus ei ole siis luoda vain kauniita tiloja ja kivaa tunnelmaa, vaan tuoda myös lisäeuroja kassaan – tavalla tai toisella.
Esillepanojen 5 yleistä virhettä (ja kuinka voit välttää ne)
Myymälätilassa yksi tärkeimmistä elementeistä ovat luonnollisesti myytävät tuotteet ja niiden esillepano. Eli se, miten tuotteet on järjestelty, aseteltu ja yhdistelty ja millaisiin kalusteisiin tai telineisiin ne on sijoitettu. Onnistunut esillepano tuo myytävistä tuotteista parhaat puolet esiin ja saa aikaan lisämyyntiä.
Seuraavaksi esittelyssä esillepanojen viisi yleistä virhettä – ja vinkit, kuinka voit itse välttää ne.
3 väitettä visuaalisesta markkinoinnista, jotka EIVÄT pidä paikkaansa
Onko visuaalinen markkinointi tuttu juttu? Tiedätkö mitä visualisti tekee myymälässä? Monelle nämä termit ovat edelleen vieraita, ja niihin liittyy yllättävän paljon väärinkäsityksiä ja harhaluuloja. Tässä kirjoituksessa murretaan kolme myyttiä, jotka nousevat usein esiin visuaalisesta markkinoinnista puhuttaessa.
TOP 3 työkalut liiketoiminnan kehittämiseen
Tässä kirjoituksessa tutustutaan tarkemmin kolmeen eri menetelmään, jotka olisi hyvä löytyä jokaisen yrittäjän työkalupakista.
Ensiksi selvitetään kohderyhmäanalyysin avulla kuka on asiakas ja millaisia tarpeita ja toiveita hänellä on. Sitten tehdään asiakkaan matkasta konkreettinen palvelupolun avulla. Ja lopuksi laitetaan markkinointi kaikissa kanavissa kuntoon vuosikellon avulla.
Yksinkertaista ja tehokasta!
Miksi palvelumaisemaan kannattaa panostaa?
Palvelumaisemalla tarkoitetaan sitä ympäristöä, jossa asiakas kohtaa palvelusi tai tuotteesi. Kyseessä voi olla sähköinen kohtaaminen esimerkiksi verkkosivuilla tai fyysinen tapaaminen vaikka kivijalkamyymälässä. Palvelumaisemalla on suuri merkitys asiakaskohtaamisissa. Huolella suunniteltu, yhtenäinen ja asiakaslähtöinen palvelumaisema auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa, innostaa, yllättää ja luo positiivisia muistijälkiä. Palvelumaisema tukee myös yritysten brändi- ja markkinointiviestintää sekä auttaa erottautumaan kilpailijoista.
Näin rakennat ammattimaisen näyteikkunan – 5 vinkkiä
Näyteikkuna on yrityksesi käyntikortti. Se luo asiakkaille ennakko-odotuksia ja mielikuvia. Perustan, jonka varaan koko palvelukokemus rakentuu. Onneksi houkuttelevan ja myyvän näyteikkunan rakentaminen ei ole mitään rakettitiedettä eikä edes vaadi suuria rahallisia panostuksia. Noudattamalla muutamaa perusperiaatetta kuka tahansa voi luoda ammattimaisen ikkunasomistuksen, jonka ylläpito ja päivittäminen on helppoa.
Tulevaisuuden(kin) trendeinä vastuullisuus ja kiertotalous
Vaikka kiertotaloudesta ja vastuullisuudesta on puhuttu jo pitkään, löytyy niiden alta edelleen paljon hyödyntämätöntä potentiaalia ja uusia bisnesmahdollisuuksia. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä kaupan alan toimijoille? Kuinka neljä R-kirjainta (recycle, reuse, reduce ja etenkin recommerce) voisivat näkyä kivijalkamyymälän arjessa?
Asiakaskierto myymälätilassa: mitä, miksi ja miten?
Asiakaskierto on yksi tärkeimmistä myymäläsuunnittelun osa-alueista. Hyvin suunniteltu kierto saa asiakkaan viihtymään ja ostamaan sekä luo positiivisia tunteita. Toimimattomat kulkureitit puolestaan vaikeuttavat ja hidastavat asiakkaan asiointia ja pahimmillaan saavat hänet lähtemään kesken pois.
Kivijalkamyymälä – kanavien kuningatar
Kivijalkamyymälöiden kuolemaa on ennustettu jo vuosien ajan. Kieltämättä kaupan ala (ja koko yhteiskuntakin) on suurten muutosten keskellä: esimerkiksi digitalisaatio, sähköiset ja monikanavaiset asiakaspolut, lukuisat eettiset ja ekologiset kysymykset muovaavat markkinoita ja luovat uusia toimintatapoja. Tämän kaiken myllerryksen keskellä asiakkaat kuitenkin haluavat edelleen asioida kivijalkamyymälöissä ja ovat entistä tyytyväisempiä saamaansa palveluun.
3 + 1 vinkkiä yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen
Onko yrityksesi visuaalinen linja hukassa? Punainen lanka solmussa ja johtotähti sammunut? Ei hätää, apu on vain muutamien rivien päässä. Seuraavat yksinkertaiset vinkit auttavat sinua rakentamaan yhtenäistä ja ammattimaista visuaalista ilmettä yrityksellesi.