BLOGI

Ajankohtaisia ajatuksia pinnalla olevista ilmiöistä ja huomioita pinnan alla kuplivista trendeistä. 
Sukelluksia syvään päätyyn: pohdintoja ymmärryksen, kokemuksen ja saumattomuuden merkityksestä. 
Inspiraatiota, ideoita ja käytännön vinkkejä visuaaliseen markkinointiin ja palveluympäristöjen kehittämiseen. 

Miksi palvelumaisemaan kannattaa panostaa?

Palvelumaisemalla tarkoitetaan sitä ympäristöä, jossa asiakas kohtaa palvelusi tai tuotteesi. Kyseessä voi olla sähköinen kohtaaminen esimerkiksi verkkosivuilla tai fyysinen tapaaminen vaikka kivijalkamyymälässä. Palvelumaisemalla on suuri merkitys asiakaskohtaamisissa. Huolella suunniteltu, yhtenäinen ja asiakaslähtöinen palvelumaisema auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa, innostaa, yllättää ja luo positiivisia muistijälkiä. Palvelumaisema tukee myös yritysten brändi- ja markkinointiviestintää sekä auttaa erottautumaan kilpailijoista.
Lue lisää

Näin rakennat ammattimaisen näyteikkunan – 5 vinkkiä

Näyteikkuna on yrityksesi käyntikortti. Se luo asiakkaille ennakko-odotuksia ja mielikuvia. Perustan, jonka varaan koko palvelukokemus rakentuu. Onneksi houkuttelevan ja myyvän näyteikkunan rakentaminen ei ole mitään rakettitiedettä eikä edes vaadi suuria rahallisia panostuksia. Noudattamalla muutamaa perusperiaatetta kuka tahansa voi luoda ammattimaisen ikkunasomistuksen, jonka ylläpito ja päivittäminen on helppoa.
Lue lisää

Tulevaisuuden(kin) trendeinä vastuullisuus ja kiertotalous

Vaikka kiertotaloudesta ja vastuullisuudesta on puhuttu jo pitkään, löytyy niiden alta edelleen paljon hyödyntämätöntä potentiaalia ja uusia bisnesmahdollisuuksia. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä kaupan alan toimijoille? Kuinka neljä R-kirjainta (recycle, reuse, reduce ja etenkin recommerce) voisivat näkyä kivijalkamyymälän arjessa?
Lue lisää

Asiakaskierto myymälätilassa: mitä, miksi ja miten?

Asiakaskierto on yksi tärkeimmistä myymäläsuunnittelun osa-alueista. Hyvin suunniteltu kierto saa asiakkaan viihtymään ja ostamaan sekä luo positiivisia tunteita. Toimimattomat kulkureitit puolestaan vaikeuttavat ja hidastavat asiakkaan asiointia ja pahimmillaan saavat hänet lähtemään kesken pois.
Lue lisää

Kivijalkamyymälä – kanavien kuningatar

Kivijalkamyymälöiden kuolemaa on ennustettu jo vuosien ajan. Kieltämättä kaupan ala (ja koko yhteiskuntakin) on suurten muutosten keskellä: esimerkiksi digitalisaatio, sähköiset ja monikanavaiset asiakaspolut, lukuisat eettiset ja ekologiset kysymykset muovaavat markkinoita ja luovat uusia toimintatapoja. Tämän kaiken myllerryksen keskellä asiakkaat kuitenkin haluavat edelleen asioida kivijalkamyymälöissä ja ovat entistä tyytyväisempiä saamaansa palveluun.
Lue lisää

3 + 1 vinkkiä yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen 

Onko yrityksesi visuaalinen linja hukassa? Punainen lanka solmussa ja johtotähti sammunut? Ei hätää, apu on vain muutamien rivien päässä. Seuraavat yksinkertaiset vinkit auttavat sinua rakentamaan yhtenäistä ja ammattimaista visuaalista ilmettä yrityksellesi.
Lue lisää

Miksi visuaalinen markkinointi on tärkeää (ja niin tehokasta)?

Alkuun tylsä fakta: ulkonäöllä ON väliä. Ensivaikutelma (joka syntyy sekunnin murto-osissa) pohjautuu lähes täysin ulkoisiin tekijöihin. Tämä ei ole totta vain treffimarkkinoilla ja Tinderissä, vaan myös yritysten kohdalla. Asiakas tekee paljon johtopäätöksiä jo ensivilkaisun perusteella: onko liike kiinnostava, houkutteleva, auki, astunko ovesta sisään vai jatkanko matkaani? Tai sähköisessä kanavassa: lopetanko scrollaamisen, kiinnostunko, luenko enemmän ja klikkaanko linkkiä?
Lue lisää