BLOGI

Ajankohtaisia ajatuksia pinnalla olevista ilmiöistä ja huomioita pinnan alla kuplivista trendeistä. 
Sukelluksia syvään päätyyn: pohdintoja ymmärryksen, kokemuksen ja saumattomuuden merkityksestä. 
Inspiraatiota, ideoita ja käytännön vinkkejä visuaaliseen markkinointiin ja palveluympäristöjen kehittämiseen. 

Näin rakennat onnistuneen esillepanon – 4 käytännön vinkkiä

Esillepanoratkaisuilla on suuri merkitys sekä yksittäisten tuotteiden että kokonaisten tuoteryhmien kysyntään ja menekkiin. Ne ovat merkittävässä roolissa myös asiakkaan palvelukokemuksen muodostumisessa. Seuraavaksi luvassa neljä vinkkiä, joiden avulla rakennat selkeitä ja myyviä esillepanoja, jotka kiinnittävät asiakkaan huomion ja tekevät ostamisesta sujuvaa ja houkuttelevaa.
Lue lisää

Mikä on vaikeinta myymälätilan suunnittelussa?

Osaatko arvata, mikä myymäläsuunnittelun osa-alue aiheuttaa eniten päänvaivaa kivijalkakauppiaille? Myyminki kyllästyi arvailemaan ja toteutti aiheesta pienimuotoisen kyselyn. Ja vastausten perusteella vaikeinta myymälätilan suunnittelussa on toimintojen ja kalusteiden sijoittelu tilaan. Seuraavaksi luvassa täsmävinkkejä ja suuntaviivoja, joiden avulla pääset tilasuunnittelussa hyvään alkuun.
Lue lisää

Mitä (taloudellista) hyötyä visuaalisesta markkinoinnista on?

Visuaalisen markkinoinnin päätehtävä on kasvattaa myyntiä: poistaa erilaisia ostamisen esteitä asiakkaan polulta ja tehdä palvelukokemuksesta mahdollisimman sujuva. Tarkoitus ei ole siis luoda vain kauniita tiloja ja kivaa tunnelmaa, vaan tuoda myös lisäeuroja kassaan – tavalla tai toisella.
Lue lisää

Esillepanojen 5 yleistä virhettä (ja kuinka voit välttää ne)

Myymälätilassa yksi tärkeimmistä elementeistä ovat luonnollisesti myytävät tuotteet ja niiden esillepano. Eli se, miten tuotteet on järjestelty, aseteltu ja yhdistelty ja millaisiin kalusteisiin tai telineisiin ne on sijoitettu. Onnistunut esillepano tuo myytävistä tuotteista parhaat puolet esiin ja saa aikaan lisämyyntiä. Seuraavaksi esittelyssä esillepanojen viisi yleistä virhettä – ja vinkit, kuinka voit itse välttää ne.
Lue lisää

3 väitettä visuaalisesta markkinoinnista, jotka EIVÄT pidä paikkaansa

Onko visuaalinen markkinointi tuttu juttu? Tiedätkö mitä visualisti tekee myymälässä? Monelle nämä termit ovat edelleen vieraita, ja niihin liittyy yllättävän paljon väärinkäsityksiä ja harhaluuloja. Tässä kirjoituksessa murretaan kolme myyttiä, jotka nousevat usein esiin visuaalisesta markkinoinnista puhuttaessa.
Lue lisää

TOP 3 työkalut liiketoiminnan kehittämiseen

Tässä kirjoituksessa tutustutaan tarkemmin kolmeen eri menetelmään, jotka olisi hyvä löytyä jokaisen yrittäjän työkalupakista. Ensiksi selvitetään kohderyhmäanalyysin avulla kuka on asiakas ja millaisia tarpeita ja toiveita hänellä on. Sitten tehdään asiakkaan matkasta konkreettinen palvelupolun avulla. Ja lopuksi laitetaan markkinointi kaikissa kanavissa kuntoon vuosikellon avulla. Yksinkertaista ja tehokasta!
Lue lisää

Miksi palvelumaisemaan kannattaa panostaa?

Palvelumaisemalla tarkoitetaan sitä ympäristöä, jossa asiakas kohtaa palvelusi tai tuotteesi. Kyseessä voi olla sähköinen kohtaaminen esimerkiksi verkkosivuilla tai fyysinen tapaaminen vaikka kivijalkamyymälässä. Palvelumaisemalla on suuri merkitys asiakaskohtaamisissa. Huolella suunniteltu, yhtenäinen ja asiakaslähtöinen palvelumaisema auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa, innostaa, yllättää ja luo positiivisia muistijälkiä. Palvelumaisema tukee myös yritysten brändi- ja markkinointiviestintää sekä auttaa erottautumaan kilpailijoista.
Lue lisää

Näin rakennat ammattimaisen näyteikkunan – 5 vinkkiä

Näyteikkuna on yrityksesi käyntikortti. Se luo asiakkaille ennakko-odotuksia ja mielikuvia. Perustan, jonka varaan koko palvelukokemus rakentuu. Onneksi houkuttelevan ja myyvän näyteikkunan rakentaminen ei ole mitään rakettitiedettä eikä edes vaadi suuria rahallisia panostuksia. Noudattamalla muutamaa perusperiaatetta kuka tahansa voi luoda ammattimaisen ikkunasomistuksen, jonka ylläpito ja päivittäminen on helppoa.
Lue lisää

Tulevaisuuden(kin) trendeinä vastuullisuus ja kiertotalous

Vaikka kiertotaloudesta ja vastuullisuudesta on puhuttu jo pitkään, löytyy niiden alta edelleen paljon hyödyntämätöntä potentiaalia ja uusia bisnesmahdollisuuksia. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä kaupan alan toimijoille? Kuinka neljä R-kirjainta (recycle, reuse, reduce ja etenkin recommerce) voisivat näkyä kivijalkamyymälän arjessa?
Lue lisää

Asiakaskierto myymälätilassa: mitä, miksi ja miten?

Asiakaskierto on yksi tärkeimmistä myymäläsuunnittelun osa-alueista. Hyvin suunniteltu kierto saa asiakkaan viihtymään ja ostamaan sekä luo positiivisia tunteita. Toimimattomat kulkureitit puolestaan vaikeuttavat ja hidastavat asiakkaan asiointia ja pahimmillaan saavat hänet lähtemään kesken pois.
Lue lisää